Hier soir, les noms des gagnants de notre concours européen “The Talent Awards » 2018 ont été révélés à l’occasion de notre soirée annuelle. Cet évènement a pour but de reconnaître et récompenser le travail individuel des créatifs. Nous sommes toujours très fiers de nos talents et du travail qu’ils font chez nos clients, et même individuellement. C’est pourquoi, nous avons créé cet évènement qui leur est exclusivement dédié.
UN GRAND BRAVO À TOUS !
Pour ceux qui n’étaient pas présents pour fêter cela avec nous, voici un récapitulatif des gagnants et découvrez leurs projets.
CATÉGORIE DESIGN
Le gagnant est … Roman Raibaudi, pour son projet de sacs personnalisables.
“Give yourself the freedom to personalize your bag for each outing by changing its color through a set of magnetized pouches with controlled colors. Every woman actually has bags for different moments of life. The idea of creating a bag for each moment seemed obvious to me and I decided to create a chapter for each moment of their life … The first chapter « The walk » was the starting point of my work. My approach led me into this creation in search of a model whose aesthetic signature would be identifiable and memorable. The different situations involve certain uses that differ from each other, and this has in my work an echo on how to present and use a bag while combining aesthetics through the different chapters still being written.”
CATÉGORIE CONCEPTION-RÉDACTION
La gagnante est … Mélanie De Coster pour son projet “Le Marketing pour les débutants (et les experts).
“J’ai rédigé un certain nombre d’articles pour Néocamino de manière à expliquer les principes du marketing, principalement à travers le prisme d’internet, pour les débutants. Là où j’aurais pu me contenter de textes informatifs, simples, plats, mais aussi sans intérêt, j’ai décidé d’aborder ces thèmes sous des angles variés. Les univers des super-héros, mais aussi de la médecine ou des aventures se sont donc mêlées à des informations concrètes. Mon but : montrer que tout le monde peut apprendre même les données les plus abruptes ou techniques, juste avec un langage simplet et une approche qui rappelle les films d’action ou à suspense.”
CATÉGORIE UX
La gagnante est … Ayan Bihi pour son projet Datum.
“Within our technology connected society, the topic of data is something that affects everyone. Datum examines the true cost we pay as users to access these indispensable services. Each action we perform produces a data trail where companies collect information on our interests, demographics, behaviours and geolocations. Datum functions as an intermediary between users and the companies that collect their data. The main functionalities of Datum is to centralise the data that has been collected on a user via their email(s) or name. The next step is to visualise this data with the interest of allowing users to access, manipulate and delete data that has been collected on them. By using the General Data Protection Regulation as a legal structure, Datum takes a step towards clarifying the problematic of data mining. Allowing users to exert agency over how their personal data is used by building a barrier between their private and public identities. Also, as personal data is a sensitive topic, the service is structured by using the technology of Blockchain. Providing users the ability to securely centralize, visualize and archive their data without the fear of their data being hacked.”
**Datum is last year at ENSCI-les ateliers.
CATÉGORIE MOTION
Le gagnant est … Gwenaël Serieys, pour son projet “La dictature de l’urgence” (client : MAAF)
“From the artistic direction, until the animation, I’ve managed the sound too. My client comes to me few years ago with a text, wrote for a big insurances compagne. My role was to directing and make it alive. Never the brand name appears in this film, it’s just like « a capsule », but they’ve using it for a year on their website.”
CATÉGORIE ILLUSTRATION
La gagnante est … Avah Velga, pour son projet des 10 ans du festival Hip Hop de Paris.
“This illustration was created as a celebration for the Paris Hip Hop Festival’s 10 years old. It is directly inspired from characters of a Spike Lee movie « Do the right thing ».”
GAGNANT EUROPÉEN – TOUTES CATÉGORIES
Basé sur les votes publics, toutes catégories confondues.
Le gagnant est … Xavier Urity (FR) pour son projet Dior / Leif Podhajsky.
“The aim of this project was to develop distinct work which pushes boundaries and communicates engaging ideas. The perfect mix between tidiness and disorder. Creation is not always about having new ideas. It’s about merging new concepts through the reunion of several sensibilities. Getting out of our comfort zone makes magic happen. That’s why I’m proud of this project!”
CONGRATS à tous les gagnants ! Merci à tous ceux qui étaient présents lors de notre soirée annuelle.
Si vous souhaitez en savoir plus sur les Talent Awards ou si vous souhaitez participer à notre prochaine édition, vous retrouverez tous les détails ici ou contactez-nous ! Nous sommes impatients de remettre ça avec vous l’année prochaine !
A l’année prochaine 🙂